Försäkringsskada
Hej!
Du har råkat ur för en skada – här får du lite information hur ärendet handläggs.
Vi förstår att det är tråkigt med en skada och vi skall hjälpa er så fort som det går. I ett ärende är det många inblandade så det är därför bra med en långsiktig planering.
Arbetsgång
- Du har råkat ur för en skada ring Husvagnscenter 0920-16600 Butik eller verkstad. Boka en tid för besiktning av skada
- När du kommer till oss med fordonet vill vi dokumentera skadan med bilder och data så att en kalkyl kan påbörjas.
- Förbered dig med nedanstående uppgifter så vi kan handlägga ärendet så fort som möjligt.
- skadedatum
- Regnr
- Skadenr
- kontaktuppgiffter
- Foton ( dom tar vi på husvagnsceter)
- Skriv ner saker som inte syns på foton osv.
- Vad har hänt? Kort redogörelse.
- Nu gör vi en Gör en kalkyl Försäkringsbolaget gör en bedömning av skadan och beslutar om åtgärd, när detta är gjort så får vi oftast besked inom 7 dagar i vissa fall kommer bolaget och besiktar skadan. När ev åtgärd är beslutad så får vi besked från ert försäkringsbolag och klartecken att beställa hem material eller reservdelar.
- När Reservdelar anländer…
- Nu kan vi boka in arbetet för en slutgiltig åtgärd så att arbetet kan slutföras. Här måste vi också tänka på att ev lackering kan ta tid. Vi jobbar alla för att ert fordon skall bli färdigt så fort som möjligt
Välkommen med din försäkringsskada till oss!
Serviceteamet på Husvagnscenter i Luleå.
Öppettider
Måndag-fredag 10-17
Lördagar STÄNGT
Lördagar STÄNGT